Poniżej prezentujemy przydatne informacje ułatwiające komunikację przez Internet oraz skanowanie i przesyłanie dokumentów
SPIS TREŚCI
Brak maili z Autoprawo
Jeśli nie otrzymałeś od nas wiadomości, możliwe, że trafiła ona do folderu ze spamem lub z reklamami. Istnienie i dostęp do tych folderów jest zależy od tego z jakiej poczty internetowej korzystasz. Przykładowo w przypadku Gmaila dostęp do folderu z Ofertami (reklamami) jest prosty i wymaga jedynie kliknięcia w zaznaczoną na czerwono zakładkę. Natomiast dostęp do folderu spam wymaga najpierw kliknięcia w zakładkę „Więcej”.
Skanowanie dokumentów
Proponujemy przesyłanie nam dokumentów w formie plików PDF, skanowanych w rozdzielczości 150 DPI, w formie czarno-białej lub tzw. skali szarości. Dzięki temu pliki mają mniejszą objętość i łatwiej je przesłać. Przesyłanie dokumentów w kolorze ma sens np. w przypadku zdjęć pojazdu, ogłoszenia o sprzedaży lub opinii rzeczoznawcy. Warto korzystać przy skanowaniu z opcji „skanowanie ciągłe” / „kontynuuj skanowanie”. Dzięki temu, gdy skanujesz np. 10-stronnicowy dokument, jest on zeskanowany do jednego, a nie do 10 odrębnych plików.
Skanowanie jest możliwe przy użyciu telefonu. Pod tym linkiem lub poniżej znajdziesz film instruktażowy pokazujący jak korzystać z aplikacji Adobe Scan, której możesz użyć do skanowania dokumentów.
Oczywiście możesz przesłać nam dokumenty w innej formie, np. w formie zdjęć, plików JPG lub w wyższej rozdzielczości. Powyżej opisujemy jedynie jaka forma przesłania dokumentów jest z naszej doświadczenia najprostsza.
Przesyłanie dokumentów
Dokumenty możesz przesłać nam w mailu. W takim przypadku pojedyncza wiadomość powinna być nie większa niż 20 MB. Jeśli przesyłasz dużo plików lub pliki o dużej objętości, wtedy najlepiej jest udostępnić je w innej formie np. poprzez Google Drive lub WeTransfer.
Jeśli skanowanie dokumentów jest dla Ciebie zbyt trudne, możesz przesłać nam listownie ich kserokopie.
Google Drive
Jeśli masz konto Gmail, możesz skorzystać z usługi Google Drive dostępnej pod tym linkiem. Nie musisz zakładać odrębnego konta, wystarczy zalogować się przy pomocy konta Gmail. Po zalogowaniu wybierz opcję „Otwórz dysk” lub „Logowanie”. Następnie wybierz opcję „Nowy” i prześlij plik lub cały folder na dysk. Wybór opcji „Prześlij folder” ma sens, jeśli masz dużo plików, których nie chcesz pojedynczo, odrębnie przesyłać na dysk.
Następnie musisz przejść do przesłanego folderu poprzez kliknięcie w jego nazwę (prawy dolny róg na obrazku) lub przejście do listy folderów i kliknięcie w jego nazwę. Wtedy możliwe będzie udostępnienie tego folderu.
Po kliknięciu w nazwę folderu wybierz opcję Udostępnij i następnie znowu opcję Udostępnij. Pojawi się okno, w którym należy upewnić się, że zaznaczona jest opcja „Każda osoba mająca link”. Następnie należy kliknąć w „Kopiuj link”. Folder został udostępniony, a link został skopiowany do schowka. W związku z tym w wiadomości mailowej musisz wkleić link. Żeby to zrobić należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać „Wklej” lub zamiast tego użyć klawiszy Ctrl+V.
WeTransfer
Przesłanie plików przez stronę WeTransfer jest prostsze niż przez Google Drive. W tym celu wejdź na stronę wetransfer.com i wybierz opcję „Prześlij pliki” / „Lub wybierz folder”, zależnie od tego, czy przesyłasz pojedynczy plik, czy cały folder. W polu „Wiadomość e-mail do” wpisz nasz adres autoprawo[malpa]mozdzyn.pl, a w polu „Twój adres e-mail” wpisz swój adres e-mail. Jest to ważne, ponieważ otrzymasz na niego kod uwierzytelniający. Po kliknięciu „Wyślij” i wpisaniu kodu, który otrzymasz mailem, na nasz adres zostanie przesłany link do pobrania pliku lub folderu.