Pomoc prawna

Opisz sprawę korzystając z poniższego formularza.  Otrzymasz bezpłatną analizę sprawy oraz ofertę naszej pomocy wraz z wyceną.

Wolisz zadzwonić lub umówić się na spotkanie? W odpowiedzi na formularz otrzymasz m.in. numer telefonu do kontaktu z prawnikiem.

    Imię i nazwisko (dobrowolne)

    Twój adres e-mail (wymagane)

    Treść wiadomości

    Numer telefonu (dobrowolne)

    Przepisy wymagają zaznaczenia poniższej zgody. Przesłane dane i informacje będą udostępnione tylko prawnikowi analizującemu sprawę. Tutaj możesz zapoznać się z informacjami wymaganymi przez art. 13 RODO.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Usługodawcę na potrzeby sporządzenia bezpłatnej analizy sprawy. Podane przeze mnie dane mają charakter poufny i mogą zostać wykorzystane jedynie w wyżej wymienionych celach. W każdej chwili mam prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnej formie.

     Dlaczego my

    • Dzięki wąskiej specjalizacji mamy duże doświadczenie. Od 2013 r. sporządziliśmy ponad 15000 analiz spraw i poprowadziliśmy około 1900 postępowań przedsądowych i sądowych.
    • Działamy na terenie całej Polski.
    • Obsługa online. Otrzymasz dostęp do Panelu Klienta, w którym umieszczamy wysłane i otrzymane pisma, numery nadawcze pism, daty ich odbioru oraz adnotacje z rozmów telefonicznych z drugą stroną sporu.
    • Współpracujemy z rzeczoznawcami motoryzacyjnymi.
    • Szeroki zakres usług na etapie przedsądowym i sądowym. Sprawą zajmujemy się kompleksowo od początku do końca.

    Etap przedsądowy

    • Bezpłatna wstępna analiza sprawy, zarówno dla kupujących jak i sprzedawców.
    • Reprezentowanie klienta w sporze z drugą stroną, w oparciu o udzielone pełnomocnictwo.
    • Zdalne prowadzenie sprawy przez Internet lub obsługa osobista, zależnie od preferencji klienta.
    • Prowadzenie negocjacji ze stroną przeciwną.
    • Sporządzenie pism właściwych dla wywodzonych roszczeń (zawiadomienie o niezgodności pojazdu z umową, żądanie obniżenia ceny, odstąpienie od umowy, wezwanie do zapłaty).
    • Sporządzenie zawiadomienia dla wydziału komunikacji w urzędzie o zmianie właściciela pojazdu (w przypadku odstąpienia od umowy).
    • Sporządzenie protokołu wzajemnego zwrotu świadczeń po odstąpieniu od umowy.
    • Sporządzenie wniosku do rzecznika konsumentów.
    • Sporządzenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.

    Etap sądowy

    • Możliwość reprezentowania klienta w sądzie przez radcę prawnego.
    • Kompleksowa obsługa sprawy sądowej obejmująca przygotowanie pozwu i dalszych pism procesowych.
    • Przygotowanie zawezwania do próby ugodowej.

    Powyższe informacje stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c., nie zaś oświadczenie oferenta.

    192 KOMENTARZE

    1. Witam, kupiłem samochód, i po nie spełna dwóch tygodniach okazało się ze dwumas jest uszkodzony, a właściciel zapewnia ze nic nie widział o tym, co można zrobić w tym przypadku ?

      • To zależy od wieku, przebiegu, ogłoszenia, umowy, ponieważ dwumas, w wielu przypadkach, może być uznany za wadę eksploatacyjną. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    2. Zakupiłem samochód z teoretycznie wiadomo sobie historią w której elementy naprawiane i lakierowane były dokładnie przez klienta podczas zakupu wymienione. Po zakupie okazało się że większość samochodu jest lakierowana i naprawiana więc Istnieje duże prawdopodobieństwo że samochód oprócz kolizji o której mówił klient miał inne przygody które spowodowały że elementy nawet z drugiej strony auta są naprawiane. Czy w takim wypadku Można w jakiś sposób można od klienta dochodzić obniżenia ceny lub zwrot samochodu?

      • Niepełny zakres wiedzy o uszkodzeniach może być podstawą roszczeń, przy czym należy zadbać o dobre dowody na okoliczność tego co Pan wiedział w momencie kupna oraz o dowody na okoliczność aktualnego stanu pojazdu (np. opinia rzeczoznawcy). Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    3. Witam. Zakupilem samochód w czerwcu tego roku. Jazda próbna odbyła się na ciepłym silniku a sprzedawca zapewniał że silnik jest ok i tylko dlatego silnika go kupiłem. Przejechałem koło 200km i na zimnym silniku są stuki w silniku a dwa przez przypadek odkryłem wpięte rezystory w koste z napinaczami i pasami. Sprzedający nie chce przyjąć auta i anulować umowy bo on nic o tym nie wiedział i już za późno. Teraz wyślę mu pismo z zadaniem anulowania umowy sprzedaży. Czy uda się to anulować przez te rezystory? Bo nie wiem teraz czy inne poduszki itp są ok w tym aucie.

      • Niezależnie od silnika, na pewno warto pogłębić diagnostykę odnośnie systemów bezpieczeństwa pojazdu- to bardzo dobra do udowadniania wada. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    4. Witam.
      Kupiłem samochód w styczniu b.r i zrobiłem nim może z 2 tyś km. Większości samochód stał u mechanika aż dziś diagnoza do wymiany czujnik temperatury silnika trakcyjnego. Okazało się że ten czujnik jest zamontowany w silniku elektrycznym który nie jest niewymienialny i trzeba kupić cały nowy za 20 tys. Zł (auto kupione za 40 tys.) Chciałbym się rościć z tytułu rekojmy i oddać auto ( jest to 2 część wymieniana przez tego handlarza na rekojme) lecz nie wiem czy mi się uda gdyż umieścił takie coś w uwagach: Samochód używany,stan zgodny z certyfikatem oceny stanu z którym kupujący został zapoznany.Kupujacy zapoznał się ze stanem technicznym i wizualnym pojazdu,jest on Kupującemu Dokładnie Znany i niekwestionowany. Czy mi się z taką adnotacja uda? Odzyskać pieniądze oraz czy uda się odzyskać pieniądze za rozrząd oleje filtry opony itp. Pozdrawiam.

      • Takie postanowienie umowne nie stanowi wyłączenia rękojmi, które zresztą w przypadku konsumenta (pytanie, czy ma Pan taki status) byłoby niedopuszczalne. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

      • Dzień dobry.

        Szanowni Państwo, pod koniec lipca wraz z partnerką zakupiliśmy w jednym z gdańskich komisów samochód marki Peugeot. W rubryce odnośnie wad istniała jedynie informacja o nieznaczącym „wycieku oleju”. Na tym kończyły się rzekome wady. Od momentu gdy wyjechaliśmy samochodem z komisu z samochodem są problemy. Płyn chłodzący schodzi w zastraszającym tempie (partnerką jeździ bardzo mało, a dolewać trzeba raz na dwa tygodnie). Olej silnikowy nie wycieka. Jak się okazało po ekspertyzie w warsztacie samochód spala olej. Dodatkowo podczas ruszania z rury wydechowej ulatnia się biały dym. Wszystko wskazuje na to, że usterka jest bardzo poważna o czym nie zostaliśmy poinformowani podczas zakupu samochodu. Wartość naprawy szacuje się na 6-8 tysięcy złotych, a Autohandel proponuje nam zaledwie dwa. Bardzo proszę o poradę jakie mamy prawa. Pragnę zauważyć, że samochód został kupiony na osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą.

        Pozdrawiam serdecznie

        • Z dużym prawdopodobieństwem dochodzenie roszczeń jest możliwe, przy czym należy ustalić, czy samochód jest wykorzystywany do celów zawodowych bezpośrednio związanych z JDG, czy nie tylko. Wtedy można obronić status konsumenta. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    5. Witam. Kupiłem samochód, który w związku z wadą konstrukcyjną powinien być poddany akcji przywoławczej i w razie konieczności wadliwy element wymieniony na nowy. Samochód to Hyundai Sonata NF, na który jest prowadzona kampania serwisowa, oczywiście udałem się do ASO, oczywiście usłyszałem że jak najbardziej auto kwalifikuje się do wymiany belki tylnego zawieszenia wraz z wahaczami (bo faktycznie to było wadą konstrukcyją) i tutaj pojawia się problem. W każdym ASO w polsce twierdzą że takiej części nie mają że muszą zamówić u producenta w Korei, że czas oczekiwania to około 6 tygodni… Na weryfikacji byłem dnia 1 czerwca 2023, od tamtego momentu nadal wszystkie serwisy twierdzą że takiej części nie posiadają, natomiast przy pytaniu czy mogę u nich taką część zamówić to oczywiście jest dostępna w ciągu dwóch dni roboczych. Moje auto nie nadaje się do jazdy, czy ja mogę od Hyundai rościć jakieś prawa do auta zastępczego albo jakoś ich przymusić do wymiany na inny model lub żeby to zrobili szybciej? Do dnia dzisiejszego żadna Autoryzowana Stacja Obsługi Hyundai nie jest w stanie mi powiedzieć nawet przybliżonego terminu usunięcia usterki czy da się coś z tym zrobić?

      • Warto przeanalizować możliwość zgłoszenia tych roszczeń z rękojmi, a nie z gwarancji. Miałby Pan więcej możliwości działania np. w zakresie żądania odszkodowania za pojazd zastępczy. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    6. Sprzedający umieścił ogłoszenie na portalu internetowym podając numer kontaktowy do znajomego. Podczas sprzedaży i negocjacji brała udział osoba wskazana w ogłoszeniu. Umowa została spisana z właścicielem, który nie wypowiadał się odnośnie stanu technicznego pojazdu. Czy w taki sposób sprzedający unika roszczeń z tytułu rękojmi? Może powiedzieć, że nie wprowadził kupującego w błąd.

      • Nie, nie unika, mimo że przepisy wprost tego nie regulują. Proszę zadbać o dowody na okoliczność zakresu Pana wiedzy w momencie kupna i wtedy warto ruszać ze sprawą. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    7. Dzień dobrym, z końcem maja zakupiłem auto VW z 2005r, po kilku dniach eksploatacji auto zaczęło tracić moc, szarpie autem i wyskakuje błąd, zostały wymienione świece, cewka a także wtrysk paliwa, niestety okazało się że wada jest poważniejsza, za niskie ciśnienie w cylindrze nr. 1 co wiąże się z naprawą, koszt wg mechanika ok 1000-1500 zł, czy mogę w takiej sytuacji odstąpić od umowy?

      • Taka wada raczej nie mogła powstać przy tak krótkim okresie eksploatacji, co może być podstawą do roszczeń, ale zależy to m.in. od treści umowy sprzedaży, ogłoszenia, zapewnień sprzedawcy itp. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    8. jestem osobą fizyczną, sprzedałem osobie fizycznej samochód 26.0. aut na chodzie było w ciągłej eksploatacji, kupująca zrobiła prawie 20 km jazy próbnej, przekazane zostały takie info jak naprawa klocków, tarcz, zawieszenia z przodu. Auto ma 18 lat i przebieg 230tys. km. Następnego dnia kupująca poinformowała, że wysiadł system VALVETRONIC (mechanik wskazał przyczynę jako uszkodzenie wałka rozrządu, dźwigienki pośredniej lub rozciągniety łańcuch rozrządu) . Dostaliśmy pismo od adwokata kupującej, że chce zwrócić auto. Czy uszkodzenie valvetronica w 18-letnim aucie to wada eksploatacyjna czy ukryta?

      • Do sporządzenia analizy, w pełni dostosowanej do opisywanej sprawy potrzebujemy kilku dodatkowych informacji. Proszę o wejście na stronę https://autoprawo.pl/formularz-dla-sprzedawcy-pojazdu/ i wypełnienie znajdującego się tam formularza. W odpowiedzi prześlemy analizę sprawy. Analiza sprawy jest bezpłatna i nie wiąże się z żadnymi obowiązkami/kosztami. Analizę przygotowujemy w terminie 1 – 3 dni roboczych.

    9. Witam kupił mąż ponad miesiąc temu samochód od osoby prywatnej ta osoba upewniała że samochód jest w pełni sprawne w dobrym stanie ale niestety mąż przebywa za granicą i około tydzień temu przyjechał żeby sprawdzić samochód u mechanika bo mężowi już coś się tam nie podobało i okazało się że jest do wymiany uszczelka ale nie tylko mechanik żeby bardziej się upewnić dzwoniąc do męża że trzeba wymienić cały silnik bo jest tam pęknięcie i nic z tym nie da rady zrobić mówiąc że to jest wada ukryta czy mamy szansę na odstąpienie od umowy kupna samochodu ?

      • Sporo zależy od wieku, przebiegu samochodu i treści umowy, natomiast wada jest bardzo poważna, więc warto spróbować. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    10. Witam kupiłem auto po przekładce z anglika co sprzedający ukrył przedemną zorientowałem się po roku od kupna dopiero gdy auto zaczeło się psuć czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za auto

      • Jest to dobra wada do udowadniania. Zazwyczaj przekładki robione są „po kosztach”, co umożliwia skuteczne dochodzenie roszczeń. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    11. Kupiłem Skodę Superb z 2014r. auto 28.10.2022 w salonie Toyota jako auto używane, mam jeszcze zdjęcia pewne auto z polskiego salonu 3 dni później okazało się że wycieraczka tylna nie działa po zgłoszeniu tego i 10 telefonach wysłali mnie do serwisu wyzaczonego przez nich w serwisie powiedzieli ze tylna klapa jest uszkodzona skorodowana i wiazka kabli rozpruta groziło to nawet pożarem auta albo spaleniem się instalacji, w każdym razie po 3 tygodniach dostałem naprawine auto ale wykupiłem po tym czasie raport okazało się że auto miało dwie kolizje 24.12.2022r podczas mycia auta na myjni ręcznej zauważyłem dziurę w progu tam gdzie była kolizja w wykupionym przeze mnie raporcie czy jest możliwość oddania auta z powrotem do salonu ? Dodam że auto było mi sprzedane jako bezezwyoadkowe raport wykupiłem tuż po zakupie a moją czujność uśpiło to że weryfikowali go specjaliści z toyoty

      • Pokolizyjność zazwyczaj jest bardzo dobrą podstawą do odstąpienia od umowy, aczkolwiek trzeba zweryfikować jej zakres oraz jakość ewentualnych napraw/ingerencji, które miały usunąć lub zamaskować skutki pokolizyjności. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    12. Dzień dobry.
      Pojazd kupiony w salonie w Niemczech (nowy). Aktualnie już kilkuletni. Fabrycznie od strony pasażera nie został wyposażony ani w regulację fotela ani w regulację wysokości pasa bezpieczeństwa. Nie stanowiło to problemu dopóki głównym kierowcą była moja mama . Aktualnie z racji problemów zdrowotnych częściej jednak korzysta z pojazdu jako pasażer. Po zapięciu pasa „przechodzi on” mamie dokładnie po tętnicy szyjnej, co prawdopodobnie w przypadku wypadku skutkowałoby jej uszkodzeniem/ przecięciem. Jak wspomniałem – brak jakiejkolwiek regulacji zarówno pasa jak i fotela.W czasie dłuższych podróży (np. do Polski) mama nie może korzystać z przedniego fotela w pojeździe bo kończy się to porządnym obtarciem naskórka szyi. Czy taki pojazd spełnia normy bezpieczeństwa/ochrony użytkownika? Czy można to uznać za wadę fabryczną/wadliwe rozwiązanie technologiczne? Co robić w takiej sytuacji? Pozdrawiam Artur

      • Państwo byliście kupującymi pojazd w Niemieckim salonie? W takim razie właściwe będzie prawo niemieckie, w którym się nie specjalizujemy.

    13. Dzień dobry,
      Ponad tydzień temu tj w śr. 19.10.22 kupiliśmy z mężem auto z autohandlu (faktura Vat). Przy zakupie zapewniano nas o tym, że auto jest całkowicie sprawne, bez żadnego wkładu własnego – tak tez było napisane w ogłoszeniu (które posiadam wydrukowane). Samochód został sprowadzony z Niemiec przez autohandel i według nich zostało wymienione sprzęgło, oczywiście nie potrafili przedstawić na to faktury. Po niecałym tygodniu auto trafiło do mechanika w celu ogólnego przeglądu. W tym momencie wyszły różne usterki, takie jak wycieki oleju z pokrywy łańcucha rozrządu, wyciek płynu hydraulicznego z siłownika sprzęgła oraz wycieki z przewodów paliwowych. Dodam że jak i na zdjęciach oraz przy kupnie samochodu, lakier wyglądał bardzo ładnie bez żadnych ognisk korozyjnych ( auto z 2010 roku ale zapewniano nas ze był garażowany dlatego). Teraz po czasie od kupna wychodzą ogniska korozyjne, więc ewidentnie były zatuszowane w jakiś sposób. Ponadto auto delikatnie znosi na lewą strone i również zauważyliśmy gołym okiem (a wcześniej kompletnie nie było tego widać) że jedna opona jest prawie „łysa”. Zaznaczam, że w tym momencie zaczynamy się zastanawiać czy auto nie było wypadkowe bądż po kolizji. Oczywiście kontakt ze sprzedającym był niesatysfakcjonujący. Jedyne co poradzili to to abyśmy wybrali się do zakładu mechanicznego zaprzyjaźnionego z nimi, a auto nie jest nowe więc są to usterki nie ukryte. Zaznaczam, że mamy obawy przed TYM konkretnym mechanikiem z racji Ich relacji. Co w tej sytuacji, jeśli chcemy rościć najlepiej o oddanie auta i zwrot pieniędzy albo przynajmniej o obniżenie wartości samochodu?

        • Kupiłem samochód jak było ślizgi asfalt po jeździe próbnej było prawie dobrze tylko trochę tłukło tylne koła komis mówił że ślizgo bo opony letnie styłu kupiłem a okazało się że zbierznoć jest zła .ustawiłem tyle ile można było i nadal tłucze koło parametry pomiaru nadal są złe .mechanik mówił że musiał być po wypadku komis mówił że jest bezwypadkowy samochód ma 10 lat

    14. Witam mam taki problem , zakupilem pojazd jakis tydzien temu. i okazalo sie ze jest uszkodzona skrzynia biegow. i nadaje sie tylko do regeneracji albo do wymiany. Tak stwierdzil mechanik, kupowalem auto od osoby prywatnej i poprostu ewidetnie zatail ta informacje. Co robic w takiej sytuacji?

      • Skrzynia biegów rzadko ulega uszkodzeniom wynikającym z normalnej, zwykłej eksploatacji, więc może być to dobra podstawa do roszczeń. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    15. W lipcu oglądałem w salonie auto w ramach ich programu aut używanych. Od początku niepokoił mnie świecący się check engine ale po ustaleniu z salonem, że ewentualna usterka zostanie wyeliminowana – kupię go. Tak się też stało, ponieważ w sierpniu odebrałem samochód, a na pytanie dotyczące usterki usłyszałem, że „był to jakiś błąd do wykasowania”. Po dwóch tygodniach check engine powrócił i w salonowym ASO wymienili sondę lambda, co faktycznie rozwiązało problem. Spokój trwał półtora miesiąca, ponieważ w piątek wjeżdzając na ekspresówkę check znów się zaświecił. Po dzisiejszej wizycie w ASO otrzymałem informację, że błąd dotyczy katalizatora ale nie wiedzą za bardzo, co z tym zrobić. Błąd został wykasowany natomiast spodziewam się, że powróci. Mechanik z salonu radził abym pojechał w długą trasę – najlepiej ekspresową, aby przepalić auto, jednakże takie tłumaczenia do mnie nie trafiają, ponieważ w ciągu 2,5 miesiąca użytkowania auta zrobiłem niecałe 2000 km i głównie były to drogi ekspresowe. Ponadto kolejnymi tłumaczeniami w ASO było to, że „takie są nowoczesne samochody”, „samochód jest używany i ma swój przebieg”. Auto ma na ten moment przejechane nieco ponad 64 000 km. Obawiam się, że samochód został sprzedany z wadą ukrytą. Mechanicy podczas diagnozy nie podają mi konkretnych kodów błędu, ani nie potrafią powiedzieć z czego wynika taka częstotliwość pojawiania się przeróżnych usterek. Samochód jest w leasingu. Czego mogę wymagać od sprzedawcy?

      • Stanowczo sugeruję samodzielne, wstępne zdiagnozowanie samochodu. Skoro pojazd jest w leasingu najrozsądniejszym roszczeniem jest oświadczenie o obniżeniu ceny.

    16. Dzień dobry, jeśli sprzedawca nie odbiera korespondencję, jakie jest wyjście z tej sytuacji? skoro może tak samo nie odbierać korespondencję z sądu, czy warto złożyć pozew o rozwiązanie umowy?

      • Tak, oczywiście. Celowe nieodbieranie korespondencji może skończyć się doręczeniem pozwu przez komornika, ale również tzw. wyrokiem zaocznym.

    17. Zakupiłem samochód używany z 2006r
      Po miesiącu użytkowania wychodzi coraz to więcej usterek min: korozja podwozia, luzy w układzie kierowniczym i zawieszeniowym a najbardziej irytuje mnie to że pas kierowcy samoczynnie się odpina podczas jazdy….
      Przed zakupem nie odbyłem wizyty w żadnej stacji diagnostycznej, po prostu uwierzyłem właścicielowi…
      Mogę zwrócić samochod sprzedającemu zanim będzie jeszcze więcej awarii?

      • Zawieszenie to zazwyczaj typowa wada eksploatacyjna. Co do korozji, zależy to od jej zakresu. Na pewno niepokojące jest nieprawidłowe działanie pasów. Być może skala wad, nawet drobnych, ale zebranych w całość, ułatwi dochodzenie roszczeń. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    18. Dzień dobry mam pytanie w kwestii auta które zostało zakupione w sierpniu od polskiego serwisu auta w Anglii.Już po tygodniu auto stanęło na autostradzie w którym zagrzała się woda.stosowana wiadomość została wysłana do serwisu bez odpowiedzi.dwa tygodnie po łożysko za które zostało zapłacone 180£ było do wymiany…czyli wada za wada..teraz mamy wrzesień auto totalnie nie odpala. System ad blue do wymiany i filter dpf.kiedy zgłosiłem to do serwisu powiedzieli ze nic z tym nie zrobią ze muszę zawieś do serwisu zrobić diagnostykę i kosztorys auto jest na gwarancji. Żaden zakład nie chce się podjąć naprawy auto bo jest na gwarancji..jakie są prawa konsumenta w tej kwesti i co mam poczynić dalej

    19. Witam kupiłem samochód na fakturę VAT 3 tygodnie temu. Tydzień temu zaczęło coś stukać sprawdziłem wtryski okazało się że są nie dobre .zamowilem nowe założyłem dzisiaj i jest to samo serwis twierdzi że silnik do remontu czy mam szansę na oddanie samochodu?

    20. Kupiłam auto z silnikiem w tragicznym stanie (wyszło po ponad pół roku) po nieudanym remoncie. Komis proponuje zwrot auta albo pokrycie 50% kosztu wymiany silnika na inny używany, w dodatku na ich warunkach (czyli żadnej gwarancji że silnik będize w dobrej kondycji). Czy w ramach rękojmi muszę przyjąć warunki komisu? Nie chcę oddawać auta, tylko pokrycia kosztów naprawy, ale rzetelnej.

    21. Dzień dobry. Kupiłem wczoraj samochód. Wszystko wydawało soe wporzadku, dojechałem do miejsca zamieszkania zaparkowałem poszedłem do domu. Za godzinę zszedłem odpalam i nic , dzwoniłem do pana od którego kupiłem czy wie o co chodzi. Twierdzi ze auto sprawne. Dzisiaj byłem u mechanika to poważniejsza sprawa. Rozmawiając ze sprzedającym PowiedZialem ze chce żeby mi albo zapłacił za naprawę albo odstępuje od umowy. Powiedział ze auto miało prawo się zepsuć. I to już nie jego problem. Co robić w takiej sytuacji ?

      • Tak szybkie wystąpienie wady wskazuje na jej istnienie w momencie sprzedaży i sprzedawca z przeważającym prawdopodobieństwem będzie za tę wadę odpowiadał. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    22. Dzień dobry.
      19.04. sprzedałem,a zarazem zakupiłem w AAA.Auto.Zabrzu samochód. W protokole zakupu samochód jest ooisany,jako powypadkowy,z nadmiernie zużytą skrzynią biegów. Do samochodu nieświadomy,co podpisuję (było tuż przed godziną 22ga) zakupiłem również gwarancję i dwa ubezpieczenia, bowiem miła Pani w kasie pokazała mi paragon ooisany jak zakup samochodu i dała do zaparafowania umowy. Bylem przekonay, że dotyczące sprzedaży mijego samochodu i zakupu nowego. 20.04. przeczytałem dokładnie wszystkie dokumenty, oceniłem stan samochodu, zorientowałem się że kupione ubezpieczenie nie obejmie napraw i zgłosiłem na infolinii oraz bezpośrednio menedzera na oddziału chęć odstąpienia od umow (zwrot samochodu do AAA.Auto i odbiór mojego poprzedniego auta oraz zwrot 7398.zl, które dopłaciłem). Otrzymałem odpowiedź, że mam prawo tylko do wymiany samochodu. W związku z zapisami umowy kest jedna rzecz, której nie zawierają,a którą stwierdziłem-obecnosc oleju w układzie chłodzenia (Opel Insignia 2.0 CDTI biturbo 2012 rok). Czas mija,od 19.04. mam 10 dni i 400 km na wymianę samochodu. Ja chcę anulować całą transakcję, czy Państwo możecie mi pomóc?
      Jednocześnie przestrzegam,aby bardzo dokładnie czytać umowy oraz sprawdzać stan techniczny pojazdu, gdyż akurat w tym przypadku gwarancja,za którą nieświadomie (mój błąd, że nie czytałem,bo zbliżała się godzina zamknięcia salonu i przez myśl mi nie przeszło, że podpisuję na siebie wyrok) zapłaciłem 2400 złotych nie obejmuje napraw usterek w samochodzie,w którym pojawiły się one kolejnego dnia od jego zakupu (w umowie jest też zapis, że usterki moga się pojawić zaraz po zakupie, gdyż jest to samochód używany, a Pan na infolinii powiedział, że z katalogu usterek usuwanych w ramach gwarancji mogą one zostać uznane za wynikające z eksploatacji i nie zostaną pokryte koszty naprawy,wiec de facti gearancji nie ma).

      .. dodam jeszcze, że w umowie sprzedaży samochodu, który zakupiłem od AAA Auto ,a której nie czytałem przed jej podpisaniem (dlatego kolejnego dnia tuż po godzinie 9tej -rozpoczecie pracy infolinii) zgłosiłem chęć jej rozwiązania, stan samochodu jest tak opisany, że wg jego treści nadaje się on do generalnego remontu. Poza stwierdzoną przeze mnie obecnością oleju w układzie chłodzenia (cały zbiornik wyrównawczy jest pokryty wewnątrz mazią olejową),choć ,jak zdołałem się już zorientować u rzeczoznawcy motoryzacyjnego (nawet umówiłem na sobotę ekspertyzę dot.tegóż defektu,aby podnieść jako argument wady ukrytej) może to być pozostałość po usuniętej już awarii…Mój błąd, jednak nie wierzę,aby w niespełna 12 h od jego popełnienia nie było możliwości odwołania umów, bardzo proszę o pilną odpowiedź (wysłałem opis za pośrednictwem formularza).

    23. Dzień dobry,
      Sprzedałam auto 7.04.2022 r. z polisą OC ważną do 21.02.2022.
      Kupujący zrezygnował z trwającej polisy i zawarł nową (podobno z korzystniejszymi warunkami, aby nie dopłacać do obecnej).
      Teraz wymaga ode mnie zwrotu za zakup swojej polisy, ponieważ: „Kupił auto z polisą i powinen mieć polisę w cenie.

      Czy powinnam zwracać kupującemu koszta, które poniósł w związku z podpisaniem umowy na nową polisę OC, czyli (cały zwrot, który otrzymam od ubezpieczalni za zerwanie przez kupującego umowy), czy tez powinnam zwrot zatrzymać dla siebie?

      Pozdrawiam

      • To sprawa kupującego, że zrezygnował z polisy i zawarł nową. Jeśli nie było to uregulowane w umowie, nie musi Pani niczego zwracać kupującemu.

    24. Witam,jako osoba fizyczna sprzedalem tydzien temu auto rowniez osobie fizycznej.Wczoraj pan do mnie dzwoni I chce oddac auto poniewaz samochod ma zderzak bez spryskiwaczy I moze nie przejsc przegladu technicznego gdyz auta z swiatlami bixenon powinny miec zderzak ze spryskiwaczami.Ja to auto kupilem od firmy ktora sprowadza samochody z Niemiec uszkodzone,ktore nastepnie naprawiaja I sprzedaja dalej.Ja od nich kupilem po naprawie Audi I nie zwrocilem uwagi na brak tych spryskiwaczy.Oni przy wymianie zderzaka zalozyli tansza wersje bez spryskiwaczy no I teraz gdy ja to auto sprzedalem dalej to zrobil sie problem bo pan chce mi go zwrocic.Pozdrawiam

      • Niestety może być to uznane jako podstawa do roszczeń jeśli nie chroniła Pana odpowiednia umowa. Sugeruję zażądać od kupującego stanowiska na piśmie z dokładnym sprecyzowaniem wad. Jeśli jakieś pismo przyjdzie, proszę je do nas przesłać i postaramy się pomóc.

    25. Witam,

      Kupiłem samochód 2 tygodnie temu, dopiero udało mi się go u mechanika sprawdzić. Okazuję się że stan techniczny który mi przedstawił właściciel „auto sprawne. Stan dobry. Posiada parę mankamentów” w ofercie której mam zrobione zdjęcie było kłamstwem ponieważ samochód ma naprawy wartę półtora raza jego ceny oraz mechanik stwierdził że jest zagrożeniem w ruchu. Ostatni przegląd silnika miał zrobiony 5 lat temu. O mankamentach samochodu powiedział następująco:
      -Szyba od strony kierowcy nie działa
      – Regulacja fotela kierowcy nie działa
      – Są jakieś poprwaki lakiernicze.

      Gdyż mechanik ustalił iż do naprawy jest:
      – Przewód cisnieniowy wspomagania
      – Kieruknowskaz lewy
      – kolektor wydechowy
      – turbina silnika
      – kolektor ssacy
      – rozrząd kompletny
      – akumulator do wymiany
      – przewód powietrza IC – przepustnica
      – chłodzenie klimatyzacji
      – Wahacz górny prawy zaw. przedniego
      – Osłona amortyzatorów przednich
      – zablokowane koło lewe tylne napr. zacisków hamulcowych
      – Tarcze i klocki hamulcowe tylne
      – Złącze elastyczne wydechu spalin
      – pasek w/rowkowy rolki napinacz
      – wahacz dolny prawy zaw. przedniego
      – Tuleja tylna wahacza dolnego lewy

      Chcę anulować umowę. W umowie mam podpunkt iż znam stan techniczny samochodu. Co mam zrobić dalej aby odzyskać zwrot pieniędzy.

    26. Witam, zakupiłem auto e-klasę w salonie mercedesa z 2017 roku w Łodzi. Zakup był pod koniec października 2021. Po ok 3 miesiącach okazało się jednak ze auto jest za małe i chciałem sprzedać. Niestety w systemach informacyjnych odnośnie aut typu auto dna widnieje szkoda na ponad 50 tys zł . Na pytanie dilera gdzie zakupiłem auto byli zdziwieni i nic podobno nie wiedzieli. Zaczęli sprawdzać i okazało się iż wg nich jest to wpis błędny ze auto ma przypisana taka szkodę przez pomyłkę . Na początku chcieli auto przyjąć oddając pieniądze ale po 2-3 dniach zmienili zdanie i nie chcieli i nie chcą. Stracilem dwóch klientów którzy po sprawdzeniu auta właśnie w internecie wycofali się z zakupu.
      Teraz podobno wystąpili do firmy która dysponuje Tymi danymi w internecie do usunięcia wpisu lecz to trwa już trzeci miesiąc i tak naprawdę nic się nie dzieje. Otrzymałem zaświadczenie ze poduszki są fabrycznie montowane i nie były wymieniane. Ale by uzyskać pismo ze auto tej szkody nie miało i oni to gwarantują już jest z tym problem.
      Zależy mi na sprzedaży auta i kupna większego ze względu na urodzenie bliźniaków. Mam wrażenie ze jestem zbywany i jest to wszystko przeciągane w czasie by mnie zniechęcić. Mam już dość zapewnień ze pracują nad tym ze to wymaga czasu itd itp.
      Generalnie jestem w kropce ponieważ mam problem by sprzedać po rynkowej cenie , salon nie chce auta przyjąć . Sprzedając bede bardzo stratny a salon zaproponował odkupienie ale w cenie niższej ok 30 tys zł.
      Moje pytanie co moge zrobić by albo zwrócić auto albo uzyskać jakieś zadośćuczynienie które pokryje stratę kiedy sprzedam auto prywatnie.
      Pozdrawiam

      • Jeśli żadnej szkody nie było to jest to pole na roszczenia do serwisu, który takie dane zamieszcza, a nie do wcześniejszego właściciela. Proszę wezwać taki serwis do usunięcia danych w zakreślonym terminie pod rygorem skierowania sprawy do sądu.

    27. Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Nie wiadomo kiedy przyjdą części. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?

      • W mojej ocenie ma Pan solidne podstawy do dochodzenia roszczeń, przy czym żądanie naprawy pojazdu lepiej byłoby wystosować na podstawie przepisów o rękojmi za wady, bez korzystania z gwarancji.
        Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz

        Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    28. Witam pisze w takiej sprawie kupiłem samochód sprzedający twierdził że auto jest mechanicznie w dobre stanie i pisał mówił że jest do zrobienia tylko maska i zbieżność. Dziś mija 3 dzień posiadania przezemnie pojazdu podczas wracania z roboty samochód zgasł przejechałem nim około 200km samochód od samego początku ciężko odpalał i dymił i dzisiaj z nie wiadomych przyczyn zgasł gdy napisałem po czym chwilę później rozmawiałem z sprzedawca i chciałem się dogadać powiedział mi że auto za te pieniądze to co się spodziewałem .. i nie wiem co teraz mogę zrobić w takiej sytuacji

    29. Witam serdecznie. Oddałem auto do poprawy mastyki na dachu do ASO (doszło do samoistnego pękania powłoki lakierniczej w miejscu łączenia blach -co rzekomo nie podlega gwarancji na perforację blachy -chociaż auto regularnie jest serwisowane i posiada gwarancję na powłokę lakierniczą oraz blachę musiałem pokryć koszt naprawy -co zresztą uczyniłem). Po dwóch tygodniach (naprawa miała trwać 3 dni) oddano mi samochód w stanie tragicznym, to mało powiedziane. Nierówno położony lakier, przetarcia po polerowaniu i ASO twierdzi, że więcej nie da się zrobić -ewentualnie jak zasugerował doradca mogę okleić dach folią. Dach wygląda gorzej niż przed ich naprawą. Złożyłem reklamację pisemną i czekam na odpowiedź. Obawiam się, że nic nie wymyślą od strony technicznej bo auto 3x już próbowali polakierować i za każdym razem tylko gorzej to wyglądało. Czy w takiej sytuacji mogę żądać przywrócenia pojazdu do stanu fabrycznego ewentualnie oddać do innej lakierni i obciążyć ASO kosztami naprawy? Dodam, że miała to być naprawa zaprawkowa gdzie mógł różnić się odcień lakieru ale tu wyszła sztukateria w stopniu zaawansowanym.

      • Szanowny Panie,

        pańskie uprawnienia wynikające z gwarancji istnieją równolegle obok uprawnień wynikających z rękojmi tzn. ta sama wada być podstawą działań w jednym jak i w drugim reżimie prawnym. Oznacza to, że może Pan żądać przywrócenia pojazdu po poprzedniego stanu (usunięcia wad) lub żądać zwrotu kosztów naprawy pojazdu wykonanej w innej lakierni na podstawie przepisów dotyczących rękojmi za wady.
        Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz-warsztat

        Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    30. Witam, w czerwcu tego roku kupiłem samochód marki honda civic z firmy zajmującej się autohandlem, sprzedający zapewniał o dobrym stanie pojazdu w ogłoszeniu, po przejechaniu 1000km okazuje się że silnik pobiera olej około 1litr na 1000km i sygnalizuje błąd silnika – uszkodzenie katalizatora, dodatkowo zataił uszkodzenia powypadkowe -lakier schodzi z karoserii, samochód został kupiony w Szwajcarii jako uszkodzony, jest ogłosznie w internecie i stan w dniu wypadku, ponadto mam zdjęcia ogłoszenia i fotografie z dnia zakupu, sprzedający został poinformowany o fakcie ale się wymiguje od faktu usterek, działa razem z posrednikem który kupuje naprawia, a sprzedaje na jego firmę.W ogłoszeniu podaje inny numer vin i nie podaje że pojazd został naprawiony po wypadku. Chciałem się dogadać na ugodę ale nie chcę rozmawiać.

      • Dzień dobry,

        do sporządzenia analizy, w pełni dostosowanej do Pana przypadku potrzebuję kilku dodatkowych informacji. W celu uzyskania pełnego opisu sprawy przesyłam link do formularza. Proszę o wejście na stronę https://autoprawo.pl/formularz/ wypełnienie go i odesłanie. W odpowiedzi otrzyma Pan zestawienie środków prawnych dobranych do przedstawionego przez Pana stanu faktycznego. Analiza sprawy na tym etapie jest bezpłatna i nie wiąże się dla Pana z żadnymi obowiązkami. Analizę przygotowujemy w terminie 1 – 3 dni roboczych. Równocześnie, proszę zapisać w formie zrzutów ekranu wszelkie informacje, które znalazł Pan w Internecie w związku ze stwierdzonymi wadami i powypadkowością, będą one stanowiły bardzo przydatny dowód w sprawie.

    31. Witam, 7 dni temu zaupilismy Opla Insignia, po 3 dniach zepsuł się zamek, nie dało się zamknąć auta, gdy chcieliśmy go naprawić okazało się że nie jest on ogrinalny, mąż pojechał do znajomego mechanika po oględzinach okazało się że auto jest powypadkowe silnik od spodu praktycznie się nie trzyma, dużo pouszkadzanych rzeczy, nawet nie dokręconych, połamanych. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem.

    32. Witam, Sprzedałam auto w 2 maju 2021r., po tygodniu zadzwonił do mnie kupujący twierdząc że jest wycięty katalizator. Ja miałam te auto 4 lata i nic nie wiedziałam że nie ma katalizatora, tak też odpowiedziałam kupującemu. Po 2 miesiącach od tego telefonu otrzymałam pismo że mam 14 dni na zapłatę 6000 zł za katalizator, bo w innym przypadku podadzą mnie do sądu. Przez te 4 lata robiłam przeglądy co roku i nigdy nikt mnie nie informował że brakuje katalizatora, zawsze miałam sprawny samochód. Dodam że na umowie jest zapis że kupujący zapoznała się ze stanem technicznym auta. Kupujący w dniu zakupu tego auta oglądał dokładnie ten samochód, nawet proponowałam aby pojechać do stacji diagnostycznej na sprawdzenie, ale nie chciał. Co powinnam teraz zrobić?

    33. Proszę o podpowiedź w następującej kwestii. Czy sprzedaż auta przez Sprzedawcę z lampami zwykłymi z żarnikami ksenonowymi zamiast lampami ksenonowymi jest to ukryta wada czy należy to traktować jako błąd kupującego, bo nie zauważył, że lampy są zwykłe?

    34. Dzień dobry. Kupiłam samochód ciężarowy, solówkę marki scania z windą załadowczą o udźwigu 2,5t. W celu wykorzystywania go do pracy przy przewożeniu palet o wadze 1000-2000 Załatwiłam wszystkie formalności, dokumenty gdyż w chwilii zakupu samochód nie posiadał tablic, legalizacji windy ani tachografu, ale mimo to miał zrobione badanie techniczne ( był sprowadzony z zagranicy). W chwilii rozpoczęcia pracy okazało się że winda jest w stanie udźwignąć ładunek np 120 kg, ale już 300 nie podniesie. Czy mogę rzadac od sprzedającego zwrotu kosztów naprawy? Co z rękojmia?

      • Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony. Równocześnie w treści formularza proszę zaznaczyć, czy pojazd został przez Panią zakupiony w Polsce, czy też za granicą.

    35. Około 10 dni temu nabyłem samochód. Po zakupie i przejechaniu ok. 25 km zapaliła się kontrolka silnika Check Engine. Zadzwoniłem do sprzedajacego, poinformował mnie że u niego tylko raz się zdarzyło, poradził odłączyć klemę o akumulatora i zresetować. Tak też zrobiłem i przez całą drogę do domu (około 100 km już się nie zapaliła. Ale po paru dniach znowu stało się to samo. Postanowiłem zbadać ten błąd u mechanika i okazało się że dzieje się coś na drugim cylindrze. Po poinformawaniu o tym fakcie sprzedającego i zacząłem od najprosztszej metody, sprawadzenia stanu świec zapłonowych. Ponieważ świece pomimo że były na oko dobre postanowiłem wymienić na nowe. Nic nie pomogło, nadal zapalała się kontrolka. Ponieważ jest jeszcze conajmniej 3 przyczyny tego stanu (cewka zapłonowa naprawa – kilkaset zł, luz zaworów (w tym samochodzie naprawa ok.1000 zł) i podpalone gniazdo zaworowe w głowicy – naprawa tego ostatniego to blisko 3000 zł), postanowiłem zwrócić samochód. Samochód nabyłem osoby prawnej prowadzącej Autohandel w formie faktury. Chcę zwrócić zakupiony samochód jako nabyty z wad ą ukrytą, co mam dalej zrobić, jakie mam podjąc dalsze kroki. Z góry dziękuję za informację

    36. Dzień dobry,
      Jako osoba prywatna sprzedałam swój samochód w Polsce po koniec marca 2021. Samochód ja zakupiłam i użytkowałam w Niemczech od 2019 roku. Auto było zarejestrowane w Niemczech, następnie przeprowadzając się z Niemiec do Polski auto wyrejestrowałam w Niemczech w grudniu 2020. W styczniu 2021 opłaciłam akcyzę w Polsce, po 3 miesiącach samochód sprzedałam.
      Po koło 21 dni od podpisania umowy w kwietniu 2021 nowy właściciel chce jednak auto zwrócić. Twierdzi, że z samochodem wszytko w jak najlepszym porządku jednak urzędnicy nie pozwalają mu auta zarejestrować w Polsce. Na jego prośbę udostępniłam mu moją umowę zakupu z 2019 roku jednak nadal twierdzi, że nie może zarejestrować auta i to jest dla niego podstawa do anulowania umowy kupna. Aktualnie osoba ta wręcz nas nachodzi i twierdzi, że moja poprzednia umowa zakupu auta w Niemczech jest nieważna.
      Osobiście, zaczynam się obawiać o aktualny stan auta – jednak minęło 4 tygodnie a osoba ta nie przedstawiła pisemnej odmowy rejestracji z urzędu. Czy to jest podstawą do zwrotu zakupu?

      • Sugeruję zażądać od kupującego stanowiska na piśmie z dokładnym sprecyzowaniem wad. Jeśli jakieś pismo przyjdzie, proszę je do nas przesłać i postaramy się pomóc.

    37. Dzień dobry.
      Zwracam się do Państwa z prośbą o szczerą odpowiedź na pytanie, „którą stronę Państwo reprezentują ?”, poszkodowaną, czy nieuczciwego sprzedawcę.

      • Pomagamy każdej osobie, która się do nas zwróci, uczciwie informując o zasadach jej odpowiedzialności lub o przysługujących jej uprawnieniach. Z praktyki mogę napisać, że kiedy mamy do czynienia ze sprzedawcą, który w naszej ocenie odpowiada za wady, prosimy go o rozważenie zawarcia ugody. Z kolei kupujący, który będzie miał słabe, ciężkie do udowadniania wady, również zostanie przez nas o tym poinformowany, a do niego należy decyzja, czy roszczeń dochodzić.

        Chciałbym, żeby rzeczywistość była tak prosta jak w Pana/Pani komentarzu. Rzadko kiedy można w sposób czarno-biały ocenić, która strona ma jakie intencje i czy przekazuje nam pełne informacje o sprawie. Nie jest to zresztą nasza rola. Zakładam, że od lekarza nie oczekuje Pan/Pani uprzednio oceny moralnej pacjenta, od której zależne byłoby udzielenie świadczenia zdrowotnego?

        • Witam, tydzien temu nabyłem auto od handlarza, zapewniał mnie on ze auto było delikatnie uderzone z prawej strony i do wymiany były tylko drzwi, wymieniana była również przednia szyba, co zauważyłem przy zakupie i odrazu zapytałem dlaczego, otrzymałem odpowiedź ze był jakiś odprysk. Po tygodniu okazuje się, że auto było mocno uderzone z przodu gdyż dałem auto do mechanika, sprawdził auto po czym stwierdzil, że była mocno uderzona podluznica i ze jest naciągana i slabo naprawiona, auto sprawia problemy w prowadzeniu ściąga na prawo, nie da się ustawić geometrii, dodatkowo silnik opuścił się na jedną stronę i kolo zaczęło trzec o nadkole. Sprzedawca twierdzi nagle, że mnie poinformował, aczkolwiek nic takiego nie miało miejsca, facet caly czas klamie i nie wiem jakie mam teraz prawa,czy mogę zwrócić auto I rzadac zwrotu pieniędzy i poniesionych juz kosztów?

    38. Witam
      Samochód odebrałem 1.06 .20 , po około 2 miesiącach zauważyłem pewną nieprawidłowość w funkcjonowaniu niektórych wskaźników. Samochód nowy typu SUW produkcji francuskiej dobrze wyposażony gdzie jako główny pulpit jest wyświetlacz LCD z kilkoma opcjami wizualizacji..
      Jedną z nich jest wyświetlana nawigacja gdzie nie regularnie znika grafika mapy. Dodatkowo wyłącza się ( znika ) automatyczne światła drogowe. Występują jeszcze dwie inne wady ale mniej istotne dla bezpieczeństwa jazdy chociaż komfortu za który zapłaciłem nie mam.
      Pojazd był już 5 razy w serwisie ( w tym dwa razy w Niemczech) aktualnie stoi w serwisie od dwóch tygodni. Kasowanie błędów, przeprogramowywanie i wgrywanie nowych opcji , sterowników itp. – nie daje rezultatu , wciąż powtarza się wada znikającej grafiki nawigacji. Przypuszczam iż będę musiał pojąć kroki prawne w celu – najlepiej wymiany auta (20 tys km). Samochód jest w leasingu na moją jednoosobową działalność.
      Jakie mam szanse ? na jakiej podstawie i czego mogę się domagać.

      • W pierwszej kolejności sugeruję zaznaczyć sprzedawcy, że korzysta Pan z uprawnień wynikających z rękojmi, nie zaś z uprawnień wynikających z gwarancji. Co do zasady bowiem uprawnienia wynikające z rękojmi są dla nabywców korzystniejsze niż uprawnienia z tytułu gwarancji.
        Z racji tego, że transakcja została zawarta pomiędzy przedsiębiorcami, możliwe jest wyłącznie lub ograniczenie uprawnień z tytułu rękojmi, co należałoby ustalić.
        Mogę zaproponować Panu sporządzenie bezpłatnej analizy, dostosowanej do Pana przypadku. W tym celu proszę o wypełnienie formularza dostępnego na stronie: https://autoprawo.pl/formularz/ Analiza sprawy na tym etapie jest bezpłatna i nie wiąże się dla Pana z żadnymi obowiązkami.

    39. Kłaniam się ! 23go grudnia br udałem się z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy w celu zakupu Mercedesa w211 z 2002r , silnik 2.2 napedzany olejem napędowym. Auto mialo byc w pełni sprawne, dziś (30.12) wracając z ryb zaniepokoił mnie dzwiek silnika, mianowicie strasznie ” klekocze ” , wiec dojechałem do znajomego który zna sie na autach i jednoznacznie stwierdzil ze panewki. Mercedesem zrobilem ok 1200km, nie wierzę że stało się to z mojej winy. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, powiedział że to moja wina….proszę o poradę, jakąkolwiek pomoc, zostałem bez auta i pieniędzy. Pozdrawiam

    40. bazdra@vp.pl Witam, w dniu 17 wrzesień bieżącego roku jako osoba prywatna sprzedałem samochód marki audi A4 z 2008 r. Kupujący dokładnie oglądał auto. Samochód posiadał aktualny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie. Wszystkie wymiany płynów, oleji, części eksploatacyjnych były robione na bieżąco w warsztacie samochodowym. Auto nie posiadało wad ukrytych. Stan techniczny samochodu był bardzo dobry, ponieważ na bieżąco go serwisowałem. Użytkowałem samochód przez okres 1,5 roku. Kupujący po okresie dwóch tygodni oraz przejechaniu około 1500km zadzwonił iż pojechał autem do warsztatu samochodowego aby wymienić olej oraz filtry, tam została wykazana usterka. Mechanik przedstawił ze jest wyciek z czujnika ciśnienia oleju, po wymianie czujnika na nowy na desce rozdzielczej zapala się komunikat o zbyt niskim ciesnieniu oleju silnikowego. Dokonano pomiaru na wolnych obrotach ciśnienia wskazuje 0 bar. Następnie po oględzinach czujnika mechanik stwierdził ze ktoś celowo uszkodził stary czujnik i zwarł go do masy by oszukać kontrolkę ciśnienia oleju. Takie informacje przekazał mi kupujący. Zarzucił mi ze jest to wada ukryta i żąda odstąpienia od umowy zakupu samochodu oraz zwrotu kosztu wymiany olejów oraz filtrów. Dodatkowo oskarza i zniesławia ze świadomie naraziłem kierowcę oraz pasażerów tego auta na utratę życia bądź zdrowia. Jeśli nie zastosuję się do wymogów kupującego, poinformował iż wynajmie auto zastępcze i obciąży ,nie kosztami za wynajem. Jakie mam prawa z zaistniałą sytuacją ponieważ samochód który użytkowałem był diagnostowany oraz serwisowany na bieżąco? Mechanik oraz diagnosta nie wykazali żadnych wad podczas przeglądu samochodu w momencie kiedy ja byłem właścielem.

    41. Chciałem bardzo serdecznie podzekować Panom z autoprawo.pl.

      W lipcu 2020r kupiłem samochód pełen ukrytych wad, które jak się okazało po miesiącu od zakupu były większe niż nam się z żoną wydawało. Na szczęście znaleźliśmy tę stronę internetową, która wydała nam się ostatnią deską ratunku. Otrzymałem od Pana Łukasza obszerną analizę sprawy – łącznie z podpowiedzią jak prowadzić rozmowę ze sprzedawcą.

      Chyba miał już z Panami wcześniej do czynienia ponieważ bez żadnych problemów zdecydował się na zwrot pieniędzy.

      Jeśli ktoś został oszukany podobnie jak ja… na prawdę nie ma się nad czym zastanawiać tylko trzeba się skontaktować z Panami z autoprawo.pl

    42. Witam, kupiłam auto w Niemieckim komisie w tym roku w lipcu, ford focus 91 tysiecy przebiegu 2012 rok, nie było mowy o żadnych wadach mechanicznych tylko i wyłącznie blacharskich, po przejechaniu 50 km mniej więcej wyskoczyła kontrolka silnika, z początku nie było wiadomo co się dzieje, mechanicy wymieniali co nóż to inną część a auto, jak kopciło na różne kolory z wydechu i się dusiło, że tak to nazwę przyjeździe tak robiło dalej, sprzedający stwierdził, że przecież nie ma prawa coś takiego się dziać, że przecież samochód ” perła „, po wielu wizytach o różnych serwisach, okazało się, że jest uszkodzony silnik, jest do wymiany w każdym momencie auto przestanie działać i tak naprawdę jest niebezpieczne, paliwo przedostaje się wszędzie do oleju i po całym układzie, uszczelki są nieszczelne co jeszcze bardziej powoduje wycieki. Czy jest jakaś szansa, na odzyskanie pieniędzy, albo dogadanie się ze sprzedającym, bo niestety uważa, że wszystko jest moim kosztem? a naprawdę duże koszty zostały poniesione z mojej strony nie warte tego auta. Bardzo proszę o pomoc.Auto stoi u mechanika. Pozdrawiam.

    43. Witam, zakupilem samochod od handlarza pod koniec marca b.r. Przy oględzinach i wypytywaniu o usterki handlarz zapewnil o wymienionych tarczach hamulcowych sprzęgle, stwierdził, ze ten model nie ma dpf(sprawdzalem na różnych stronach i ten model był w wariancie bez dpfu) i ze jedyne co zrobic to wymienić olej, filtry i rozrząd(wiadoma sprawa), dodam ze mieszkam na Śląsku, a samochód zakupilem na Podlasiu. Filtry i olej wymienilem na drugi dzien od zakupu, natomiast rozrzad po dojechaniu w rodzinne strony. Zaraz na drugi dzien po odpaleniu silnika, dziwnie szarpalo po mocnienszym dodaniu gazu,natomiast po nagrzaniu do 90 stopni problem ustepowal. Po oddaniu do mechanika zlecilem wymiane rozrzadu i wstepna diagnostykę co wypadalo by w najblizszym czasie wymienić, po kilku dniach mechanik zadzwonił, ze szykuje sie wiecej napraw, ktore moga wyniesc koszty zakupu samochodu( rysy w glowicy od tłoków, „dosztukowany” wałek rozrzadu, ktory nadaje sie do wymiany, cieknaca pompa paliwa, wyciety filtr dpf!) – to z tych poważniejszych), nie wiadomo, co jeszcze, bo im wiecej mechanik szuka tym więcej wychodzi. Samochód tak naprawde stoi od dwoch miesiecy i wgl nim nie jezdzilem. Czy mogę po naprawie rządać zwrotu kosztów?

    44. Witam.
      Kupiłem BMW od handlarza sierpnia 2019 z przebiegiem 139,000km.Więc od kupna minęło ponad 9 miesięcy. Moja wina jest że nie sprawdziłem nr. Vin przy zakupie, lecz sprawdziłem go dziś i bardzo się zdziwiłem ponieważ okazało się że samochód posiada realny stan ponad 320,000km. Czy mogę coś na to zaradzić ?

      • Zgłosić pewnie sprawę do prokuratury, od niedawna kręcenie liczników jest karane więzieniem. Odzyskach pieniądze, a komis odpowie przed sądem

    45. Sprzedalam BMW w okazyjnej cenie ze względu na sytuacje rodzinną. Zaznaczyłam kupującym że mam marne pojęcie na temat tego samochodu i ze musza dokładnie obejrzeć auto lub pojechać na stację diagnostyczną. Auto było w ciągłej eksploatacji. Po jednym dniu zadzwonil kupujący ze poduszki (miechy) sa do wymiany. I żąda zwrptu kosztow naprawy i części. Informowalam kupujących zenie wiem jakie jest zużycie części dlatego cena jest zaniżona. Czy za każdą wykryta ewentualnie usterkę mają prawo żądać ode mnie zapłaty za naprawe?

    46. Witam dnia 5.05.2020r
      Zamienilem się z jedną Panią na samochody.
      Odbyły się oględziny, jazda testowa wszystko co robi się przy zakupie czy zamianie auta.po sprawdzeniu i wymianie informacji itp. Doszło do zamiany.

      Dnia 6.05.2020r Pani zadzwoniła do mnie że auto nie odpala że próbowali przez prostownik kable,zero reakcji, w dniu zamiany poinformowałem że w lutym miałem dwie takie sytuacje. Po czym auto odpaliło
      Kazała przyjechać i sprawdzić co jest .
      Więc pojechałem ponad 200km .posprawdzalem rzeczywiście auto nie zareagowalo chciałem się dogadać że niech odstawia do mechanika spiszemy umowę i pokryje koszty. Oczywiście się nie dogadaliśmy. Kazała zabrać auto bo stwierdziła że auto na wady ukryte ,więc wezwalem lawete która zabrała auto do mechanika ,Po konsultacji z mechanikiem powiedział że na 100 % padł rozrusznik.
      Jutro będzie sprawdzał.
      Czy jeśli okaże się że to rozrusznik mogę starać się o zwrot kosztów lawety 600zl i obsługi mechanika? Biorąc pod uwagę że auto wzieli sprawne A oddali nie sprawne.

    47. Dzień dobry
      Chciałem kupić w aaa auto samochód. Miał mieć delikatne uszkodzenia zderzaka przód i tył. Po jeździe próbnej wydawało się wszystko ok. W dziale finansów okazało się ze nie ma dokumentów samochodu i nie mogłem zapoznać się z jego historią, nie przedstawiono mi również protokołu technicznego samochodu (wiem że takie posiadają). Dokument miały być na drugi dzień. Aby zachować pierwszeństwo do samochodu poprosili o wpłatę zadatku. Tak też zrobiłem.
      Dokumenty pojawiły się po 15 dniach ! po terminie zapłaty faktury pro-forma. Po sprawdzeniu samochodu po numerze win okazało się że jedna ze szkód miała wartość połowy samochodu.
      Złożyłem reklamację i poprosiłem o zwrot zadatku. Niestety reklamacja została odrzucona.
      Czy jest możliwość odzyskania wpłaconej kwoty?
      Pozdrawiam
      Rafał

    48. Witam zakupiłem nowe auto na firmę,w pierdzym roku uzytkowznia wszystko bylo ok,sle juz w nastepnym przy przebiegu 14tys,powstały dziwne stuki z okolic przedniego koła od strony kierowcy.Diagnoza serwisu wymiana dwumasy,niestety przy 15tys powtórnie usterka powróciła i od tego czasu auto było około 9 razy w serwisie.W ostatnim tyg gwarancji sprawę opisałem na Fcbuku i od razu był odzew selera.Zostala wymienione sprzęgło ,jakieś łożysko w skrzyni biegów, akumulator. ZARAZ PO odebraniu auta nowy zglaszslem że dzień stuki nadal występują,niestety stwierdzili że oni naprawili samochód prawidłowo.Teraz po 5m miesięcy od gwarancji usterka znowu dała się we znaki (po prostu w niższych temperaturach jest to bardziej slyszalne),opisałem ponownie cała sytuację na Fcbuku i głównej stronie delrra, ponownie auto zabrali i teraz po dwóch tyg.uwazaja że wszystko jest ok(tak naprawdę poza oględzinami nic nie zrobili),że słychać to tylko w początkowej fazie po rozruchu a potem jest ok.Ogolnie jestem już wykończony psychicznie tą sytuacją i niewiem czy w ogóle pozostały mi jakieś środki prawne,czy ewentualnie nadal ich opisywać i działać przez to na ich szkodę.Dodam że auto bylo zabieranie około 8razy po przez asistans i za każdym razem samochód zastępczy(około 30dni), i chyba 3razy auto dostarczałem osobiście i dostawalem auto zastępcze z serwisu(40 dni gdzie samo wypożyczenie auta kosztuje 350 netto za dzień)Czy jest jakieś sensowne rozwiązanie tej sytuacji?