Formularz

    W celu wypełnienia formularza kliknij na puste pole i wprowadź niezbędne informacje. Jeśli uważasz, że dla sprawy istotne są również inne kwestie, niestanowiące pytań w niniejszym formularzu, wprowadź je w uwagach w punkcie 15. Teksty z podpowiedziami widoczne w polach nr 9 - 15 znikną po kliknięciu w pole i rozpoczęciu pisania.

    Imię i nazwisko (dobrowolne)

    Adres e-mail (wymagane)

    1. Marka, model i rok produkcji pojazdu.

    2. Kiedy pojazd został zakupiony? (data zawarcia umowy lub wystawienia faktury)

    3. Skąd dowiedziałeś (dowiedziałaś) się o ofercie sprzedaży pojazdu? Jakie były okoliczności kupna pojazdu (gdzie miały miejsce oględziny, kto był przy nich obecny, jaka była treść zapewnień sprzedawcy itp.)?

    4. Czy dysponujesz ogłoszeniem o sprzedaży pojazdu (linkiem, printscreenem)?

    5. Czy pojazd był kupiony od przedsiębiorcy (np. komisu), czy od osoby fizycznej?

    6. Czy prowadzisz działalność gospodarczą? Jeśli tak, podaj NIP i napisz, czy pojazd został kupiony na potrzeby prowadzonej przez Ciebie firmy?

    7. Jaką cenę zapłaciłeś (zapłaciłaś) za pojazd?

    8. Czy cena wpisana w umowie różniła się od tej realnie zapłaconej (tj. czy była zaniżona)? Jeśli tak to o jaką kwotę?

    9. Kiedy wada została wykryta?

    10. Czy i w jakiej formie kontaktowałeś (kontaktowałaś) się już ze sprzedawcą?

    11. Czy chcesz odstąpić od umowy, czy odzyskać pieniądze na naprawę pojazdu?

    12. Jakie są wady pojazdu, o których sprzedawca nie informował oraz jaki jest przewidywany koszt naprawy?

    13. Jakie są dotychczas poniesione przez Ciebie koszty związane ze stwierdzonymi wadami (koszt rejestracji, koszt ubezpieczenia OC, naprawy, diagnoza, laweta, opinia rzeczoznawcy itp.)?

    14. Pod jakim numerem telefonu możemy się z Tobą skontaktować?

    15. Uwagi.

    Poniżej możesz załączyć pliki istotne dla sprawy np. umowę, fakturę, ogłoszenie o sprzedaży, pisma wysłane do sprzedawcy. Limit wielkości pierwszego załącznika to 5 mb. Limit wielkości pozostałych trzech załączników to 1 mb dla każdego z nich. W przypadku większej ilości plików lub rozszerzeń rar i zip możesz udostępnić je np. poprzez Google Drive.




    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Do 3 dni roboczych otrzymasz od nas analizę sprawy.

    Przepisy wymagają również zaznaczenia poniższej zgody. Oczywiście nie będziesz otrzymywał od nas żadnych reklam. Tutaj możesz zapoznać się z informacjami wymaganymi przez art. 13 RODO.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Usługodawcę na potrzeby sporządzenia bezpłatnej analizy sprawy i przesłania mi oferty pomocy prawnej. Podane przeze mnie dane mają charakter poufny. W każdej chwili mam prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnej formie.

    23 KOMENTARZE

    1. Witam 8 miesięcy temu kupiłam samochód Ford Kuga w automacie jakiś miesiąc temu auto straciło bieg wsteczny. Przypomniało mi się że sprzedający przy transakcji kilka razy wspomniał że jak coś by mi się działo ze skrzynią to ma dobrego fachowca. Kiedy zadzwoniłam aby dowiedzieć się o tego fachowca od razu sam sprzedający postawił mi diagnozę po dostarczeniu auta do mechanika potwierdziła się usterka. Na chwilę obecną mechanik tylko wyczyscił wymienił olej i filtr oraz poinformował że to tylko chwilowe i że niestety czeka mnie naprawa a koszt takiej naprawy to najmniej 7000 tyś. Czy mogę się domagać od sprzedającego kwoty naprawy? Uważam że wiedział że może się to zdażyć, być może było to wcześniej naprawiane.

      • Dużo zależy od wieku pojazdu, przebiegu i typu skrzyni. W wielu przypadkach może być to niestety zużycie eksploatacyjne. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    2. Kupiłem samochód od prywatnego sprzedawcy 24.07.2023. Na drugi dzień po kupnie w kabinie było czuć spaliny. Pojechałem do mechanika który stwierdził że uszkodzony jest co najmniej jeden wtryskiwacz 1700 zł, wymiana 300zł jeżeli nie jest wypalone gniazdo wtryskiwacza bo koszta wzrosną. I jakiś wyciek w obrębie klap gaszących 1200zł. Przy okazji zrobił komputerową diagnostykę silnika i okazało się że filtr cząstek stałych DPF jest zapchany w 100% i trzeba go wymienić na nowy, koszt samego filtra około 6000zł. Kolejny błąd turbosprężarka o zmiennej geometrii następne 2500 zł. Błąd poduszek powietrznych, co zagraża bezpieczeństwu. Dodatkowo kilka błędów, którym trzeba się przyjrzeć. Czy w tym przypadku mogę odstąpić od umowy?

      • DPF w wielu przypadkach to dobra podstawa roszczeń. W zakresie pozostałych wad, z jednej strony mogą być uznane za eksploatacyjne, z drugiej strony zostały stwierdzone tak szybko, że można udowadniać, że pojazd nie nadawał się do celu wynikającego z umowy (tj. użytkowanie pojazdu), już w momencie jej zawierania, co samo w sobie jest „wadą”. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    3. Witam zakupiłem samochód na miejscu wszystko było ok oprócz wycieku oleju od spodu silnika, sprzedawca mówił że to pewnie kwestia wymiany uszczelki misy olejowe tak też to wyglądało, po zakupi auta i dojechaniu do domu około 150km samochód dostał wibracji i pojawiła się plama oleju. Zadzwoniłem do mechanika żeby sprawdził co się stało i oczywiście zadzwoniłem do sprzedającego co się stało. Mechanik stwierdził że silnik do remontu co mogę w tej sytuacji zrobić.

      • Sprawa jest trudniejsza jeśli ma Pan świadomość objawu wady, ale błędnie interpretuje przyczynę objawu, tj. rzeczywistą wadę. Musi Pan zadbać o dobre dowody na okoliczność stanu Pana wiedzy w momencie podpisywania umowy. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    4. Dzień dobry,
      Po zakupie auta kilka dni temu, (salon PL) brakowało i brakuje książki serwisowej.
      Po wykupieniu raportu okazało się, że samochód po roku użytkowania miał prawdopodobnie kolizje – był zakwalifikowany do szkody całkowitej.
      Czy mogę wystąpić o roszczenie / o zwrot części pieniędzy z tego tytułu?

    5. sprzedałem quada ( ciagnik rolniczy ) i dziś dostaje tel ze gdzieś kupującemu pod silnikiem olej zaczął lecieć, zaprowadził do naprawy i powiedzieli ze ma wadę ukrytą… quadem z rozmowy wyszło ze zrobił +- 700 km ( bardzo dużo jak na quada ) to nie auto , od jego ostatniej wymiany oleju również ok 700km i mówi ze jak wymieniał olej to widział tam ,,silikon,,.
      Pojechałem sprawdzić ( ok 300 km schylam l się i faktycznie silikon bardzo nie estetycznie nałożony czerwony, dość czysty. Widać z daleka.
      Byl z 2 osobami ogladajacymi, ja na 99 % bym to zauważył wczesniej.
      Do tego zauważyłem luz na kierownicy.
      Jak podjeść do tematu ze zrobiono to juz po za kupie?
      O sprzęt bardzo dbałem i wszytko co trzeba robiłem. Wcześniej pisal ze z przegubu gdzieś mu sie poci to mu napisalem aby docisnął opaskę oczywiście pomogło. Kupilem sprzęt uzywany ja tam nic nie grzebałem sam zrobilem z 700 km przez rok bez problemów żadnych… jak podejść do tematu?

      • Sprzedawca odpowiada za wady, które istniały w momencie sprzedaży i w większości przypadków to kupujący musi udowodnić, że wada w momencie sprzedaży istniała. W praktyce, zazwyczaj jest to zagadnienie dla rzeczoznawcy motoryzacyjnego. Sugeruję zażądać od kupującego stanowiska na piśmie z dokładnym sprecyzowaniem wad. Jeśli jakieś pismo przyjdzie, proszę je do nas przesłać i postaramy się pomóc.

    6. Witam . Mam pytanie zakupiłem dwa dni temu auto które miało być bez zarzutu a po dwóch dniach okazało się że utraciło moc i pracoje w trybie awaryjnym , moim zdaniem coś z turbina i podzespołami które uruchomiania pracę turbinka ,i zaczęło szumieć łozysko docisku sprzęgła . Co mogę zrobić w tej sprawie strona sprzedająca nie odpowiada na wiadomości ani nie odbiera telefonu .

      • Jeśli wady wystąpiły tak szybko, to z dużym prawdopodobieństwem dochodzenie roszczeń będzie możliwe. Proszę o wypełnienie tego formularza https://autoprawo.pl/formularz. Na jego podstawie przygotujemy bezpłatną analizę sprawy z ofertą pomocy z naszej strony.

    7. Czy jako była klientka mogę prosić o szybką poradę? Zapomniałam przedłużyć abonamentu parkingowego miasta Warszawy (roztargnienie przed porodem). 26 maja mąż znalazł mandat i zaraz zapłaciłam przelewem. 5 dni temu przyszły pocztą dwa mandaty za to samo- 5 oraz 17 maj. Są z automatycznej maszyny, która nie zostawia mandatu tylko właśnie pocztą dochodzą. Napisałam reklamację, że nie chcę płacić za to samo wykroczenie (zapomnienie o przedłużeniu abonamentu parkingowego) trzy razy. Czy wg. Państwa będzie ona uznana? Nie wiem czy płacić mandat czy nie, do jutra jest niższa stawka.

      • Dzień dobry,

        niestety nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić bez dokładnej lektury regulaminu parkingu / abonamentu. Jeśli sprawa w dalszym ciągu jest aktualna, będziemy zobowiązani za przesłanie nam na maila niezbędnych dokumentów w celu wskazania warunków analizy.

    8. Telefonicznie jak najbardziej pozytywnie. To dopiero początek. Zobaczymy jak się sprawa potoczy. Narazie myślę że będzie ok. Później opiszę jak się zakończyła sprawa.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here